Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2009 22:50 - Работният човек на комунизма
Автор: tirith Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2044 Коментари: 2 Гласове:
2



Имах седем крави навремето. На два декара двор ги отглеждах. И всяка сутрин – парите от млякото – в джоба.

 

Работя откакто се помня. И пожарникар съм бил, и дърва съм рязал, и на полето съм работил...

Гората е коварна. Веднъж аз и още двама приятели набрахме 100 кубика дърва в един камион за една нощ. Ама това преди 20 години. За това сега съм на 60 с два бастуна. Гората не дава зима...

 

Целия свят съм обиколил. И Европа и Азия. Само в Дания не ни пуснаха. Ама да заеш – единствено пътя им съм видял. Само кога съм взимал и жена ми сме спирали да гледаме нещо.Иначе бързам. Гоня график. Нали знаеш какво е график...

 

Бил съм и тираджия в Иран. Там е голяма скука. Като влезеш в заведение – не може да пиеш. За това с колегите по цял ден цъкахме карти. Цъкаш карти и пиеш вода. Това живот ли е?

Ама добри пари изкарвахме. Правихме курсова по време на войната... Да, същата – между Ирак и  Иран. Между снарядите карахме... Ааа, и за двете страни карахме. Главно храни... Да знаеш тогава колко трупове съм виждал. Наредени на полето и завити с бял чараф... хиляди.

 

Бил съм и ударник. И какво от това? Нещо повече да съм получил – не. Само вечната слава за ударниците, дето последните 20 години даже и нея не я броят. На мен ми е по-добре вместо славата и титлата ударник – да получавам една пачка долари в джоба всеки месец. Пък тогава славен живот ще си живея.

 

Аз съм много пресметлив, недей ме гледа. И природно интелигентен. В ... има хора, които са природно тъпи. Не могат да си оценят труда както трябва. А аз си знам. И за картофа, които го гледам. Оре се, сади се, тори се... Аз процедирам така – взимам двама помощници от двете ми страни и аз – по средата. Така работим. А като дойде време за прибиране – прибирам си ги сам, малко по малко. И ги закарвам на пазара в ..., където ги продават по левче – планински картофи. Другите картофи са по 90 стотинки, ама всички си знаят, че моите си заслужават...

 

Аз смятам само на ум. Аз съм като елка. И всичко помня. Помня дори преди 10 години кой и за колко време ми е взел резачката назаем. Всичко. И знаеш ли какво образование имам ... Не, никаква математика не съм учил. Имам един 8-и клас. След това баща ми ме прати да уча. Ама нямаше пари да ми дава. И като се върнах му викам – „Ти ходи да учиш без пари”. И след това започнах да работя. От тогава. Ама нямаше как. 60-те бяха много сиромашия. Тогава, през комунизма... Абе не ми говори за равенство. Знаеш ли какво е равенство? Сега като съм преминал през този почти половин вековен експеримент какво става? Гръка пожарникар взима по 1500 евро пенсия, а аз, дето освен пожарникар съм работил и какво ли още не, взимам по 100-150 евро. Ето това е разултата от равенството...

За това аз на комунистите им мразя и цвета. И собствената си кръв ненавиждам, защото е червена...


Знаеш какво е фотосинтеза, нали... Да, точно така. По-просто обяснено – растенията превръщат въглеродния двуокис в кислород. Да знаеш от мен – когато учените открият как фотосинтезата може да се използва и от хората – да се храним само с вода и въглероден двуокис – тогава и комунизма ще е възможен.




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Хмм Бай Ристьо от Козница подушвам ...
06.11.2009 19:24
Хмм Бай Ристьо от Козница подушвам май!
цитирай
2. tirith - -
06.11.2009 20:11
Видимо от всякъде естествено.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tirith
Категория: Политика
Прочетен: 2063137
Постинги: 134
Коментари: 1957
Гласове: 2181
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930