Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.05.2010 19:39 - Как се гласува във Великобритания
Автор: tirith Категория: Политика   
Прочетен: 4420 Коментари: 3 Гласове:
3

Последна промяна: 06.05.2010 22:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Преди 10 минути гласувах на изборите във Великобритания. Сега ще ви дам малко подробности за това как се гласува тук, каква е спецификата на тукашната система и кой се очаква да бие.

Намирам се в Манчестър, а квартирата ми е много близо до мястото, където се гласува - така наречената polling station.
Преди месец ми пратиха OFFICIAL POLL CARD. Пишеше, че ако си я взема с мен ще се гласува много по-бързо.
Взех я, обаче няколко пъти се връщах, за да си взема паспорт, официално писмо и т.н.
И всичко това - безсмислено.

Бях намерил къде се намира polling station-а в google maps, обаче не знаех как изглежда сградата, обаче около нея имаше толкова знаци за обозначение къде е и стрелки на къде трябва да вървиш, че и слепец щеше да забележи. 

image

Та... никакви опашки /учудващо за Велиобритания като се има предвид, че тук те са начин на живот/ и само една стаичка.
Като влизах тъкмо една стара негърка вече излизаше.
Та отивам при комисията /за разлика от България състояща се само от 3-ма души/ и очаквам да се почне - poll card, паспорт, проверки, подписи, километрични бюлетини, пликове и т.н.
Обаче си дадох polling card-a, намериха ме за 5-10 секунди, дадоха ми бюленита A5 и ме пратиха да избирам. Аз отидох в "тъмната стаичка" /същата стая, но скрит от един параван/, взех молива, гласувах за Консерваторите /go, go Cameron/ и без повече пликове, печати, прегъвания и подписи си излязох.
Да отида до тоалетна да се изпикая би ми отнело повече време.

Относно самата система накратко, защото може вече да сте запознати.
Помните ли 31-те депутати, които ги избирахме по области, което примерно значеше, че ако ГЕРБ спечели област с 30% - той взима депутат от там и всички останали 70% не взимат нищо.
Е - тук целият парламент си го избират така. За това и имат двупартийна система. До сега. Защото популисткия Клег /либералът/ взе от популярния вот и се намеси в борбата за някои региони и стана манджа с грозде тук.
Последните седмици проучванията сочат най-невероятни неща, като например, че може Лейбъристите да са на трето място по популярен вот, но да са на първо по депутати. Или пък /от преди седмица/ либералите да са първи, но да имат 15-тина  процента от депутатите.
Абе въобще - много заплетена работа и нищо не се знае.
Последните проучвания от вчера вечерта обаче показват 37% за нашите и по около 27% аз трудоваците и либералите, което почти печели на Консерваторите пълно мнозинство в камарата на представителите.
Успех Камерън!

image




Гласувай:
3


Вълнообразно


1. анонимен - интересно
06.05.2010 20:07
А ти имаш ли гражданство?Ако не, какъв трябва да ти е статутът(временно пребиваващ?), за да можеш да гласуваш на изборите в Англия.Стана ми чудно, като ти прочетох поста.Защото и в България , продопалагам знаеш има спорове кой може и кой не може да гласува , и ще ми е интересно да разбера как е там.
Успех в Англия.
цитирай
2. tirith - -
06.05.2010 20:24
Студент съм в Англия.
И като студент от ЕС се ползвам със същите права като поданник на кралицата.
В България наистина има обсъждане и даже предложение на ГЕРБ за уседналост, но то не важи за ЕС - може да си седиш колкото искаш и където искаш в ЕС. А пък правилото за уседналостта се прави най-вече заради Турция и изборните туристи, които идват от там само като трябва да пускат бюлетината.
цитирай
3. анонимен - благодаря за ивформацията
06.05.2010 20:50
tirith написа:
Студент съм в Англия.
И като студент от ЕС се ползвам със същите права като поданник на кралицата.
В България наистина има обсъждане и даже предложение на ГЕРБ за уседналост, но то не важи за ЕС - може да си седиш колкото искаш и където искаш в ЕС. А пък правилото за уседналостта се прави най-вече заради Турция и изборните туристи, които идват от там само като трябва да пускат бюлетината.


Ясно, разбрах ситуацията.Благодаря.

Ако ти остоне време някой ден, може да разкажеш за студентството и въобще, за това как човек може да стане студент там,в Англия.Скъпо ли е, какво и новото на университета,какви тестово се взимат за да те приемат и т.н.

Поздрави и успех във всички начинания.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tirith
Категория: Политика
Прочетен: 2054316
Постинги: 134
Коментари: 1957
Гласове: 2181
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031